corona virus maatregelen.

 

Wij staan graag klaar voor onze klanten en zien het als onze taak en zelfs onze plicht om in deze tijden mensen van advies en ondersteuning op fietsgebied te voorzien. De fiets is misschien wel meer dan ooit te voren het aangewezen vervoersmiddel om mobiel en fit te blijven.

Uiteraard volgens wij alle ontwikkelingen op de voet en willen graag onze klanten op een veilige manier kunnen helpen.

Oproep aan onze klanten

• Kom bij voorkeur alleen of maximaal met 2 mensen en op een rustig moment (vroeg in de ochtend is vaak het rustigst)
• Houd 1,5 meter afstand en betaal met PIN
• Zelf klachten? Blijf thuis.
• Volg aanwijzingen van medewerkers op en kom bij drukte op een later moment terug
•  Aangepaste openingstijden: de winkel is dagelijks geopend van 9 uur tot 18 uur, waardoor de koopavond voorlopig vervalt. Maandag zijn we geopend van 13 uur tot 18 uur en zaterdag van 9 uur tot 17.00 uur.

Gezondheid en veiligheid klanten en medewerkers hoogste prioriteit

De Rijwielcentrale houdt de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwlettend in de gaten en volgt de richtlijnen van het RIVM en de GGD. Onze winkel blijft voorlopig open. We waarderen het enorm dat onze medewerkers zich in deze bijzondere situatie zo inzetten voor al onze klanten. Uiteraard heeft de gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers de hoogste prioriteit. Om deze reden hebben we een aantal voorzorgsmaatregelen genomen.

Winkelbeleid

• Onze medewerkers zijn goed geïnstrueerd over het voorkomen van de verspreiding van het coronavirus en worden op de hoogte gehouden van het actuele nieuws.
• Medewerkers zijn zich extra bewust van hygiëne. Zij wassen en/of ontsmetten regelmatig hun handen.
• Wij vragen de klanten om zoveel mogelijk alleen naar de winkel te komen én doelgericht aankopen te doen. Het bezoek aan onze winkel moet niet als uitje met het gezin worden gezien.
• Klanten wordt gevraagd om minstens 1,5 meter afstand te houden van elkaar en de medewerkers.
• Wij zien er op toe dat er niet teveel mensen tegelijk in de winkel aanwezig zijn.
• Wij vragen de klanten om aanwijzingen van medewerkers op te volgen en bij drukte op een later moment terug te komen.
• Wij geven de voorkeur aan PIN betaling. Wij reinigen het pinapparaat meerdere keren per dag.
• Als het echt niet anders kan accepteren wij contante betaling en vragen wij klanten om het geld op de balie neer te leggen, waarna onze winkelmedewerker dit kan pakken, om direct contact te vermijden.
• Klanten wordt gevraagd om de verblijfstijd kort te houden, om zo besmetting te voorkomen.
• Als klanten verkouden zijn of hoesten vragen we ze om de aankoop uit te stellen, zodat de gezondheid van onze klanten en medewerkers niet in gevaar wordt gebracht.

 Reparaties

• Onze werkplaats is geopend.  
• Bij aanname van de reparatie vragen we om de fiets voor onze balie te plaatsen. Onze medewerkers nemen samen op gepaste afstand met de klant door wat er gerepareerd moet worden.
• Bij elke reparatie worden alle contact plaatsen van de fiets zoals zadel, handvatten en pedalen schoongemaakt met desinfecterend middel voor uitleveren.  

• Klanten wordt gevraagd om niet ongevraagd de werkplaats in te lopen, zodat onze monteurs beschermd kunnen blijven werken.

Uitleveren fietsen

• Normaal nemen we uitgebreid de tijd om een fiets geheel op maat af te stellen terwijl de klant op de fiets zit. We doen dit nu ook maar kijken op gepaste afstand hoe de klant op de fiets zit en passen nadat je van de fiets gestapt bent de afstelling aan. Het is uiteraard ook mogelijk om een proefrit te maken en met de bevindingen de afstelling aan te laten passen. We leggen zo goed als mogelijk de werking van alle (elektronische) onderdelen uit.

• Ben je niet in de gelegenheid om de fiets zelf op te halen? Dan bezorgen wij de fiets graag in overleg thuis in de regio Eindhoven en omliggende gemeenten.

Levertijden fietsen

• We hebben voordat het seizoen begon heel veel fietsen ingekocht, waardoor we nu nog over een grote voorraad beschikken. We streven ernaar om fietsen welke op voorraad zijn binnen 24 uur uit te kunnen leveren.

• We merken dat door tijdelijke sluiting van de meeste fietsfabrikanten de levertijden enorm oplopen. We verwachten ook dat deze situatie op korte termijn niet verandert. We proberen continue fietsen bij te bestellen, maar het kan zijn dat eerder bestelde fietsen later in het seizoen pas leverbaar zijn. We houden de klant hiervan op de hoogte en vragen voor begrip.

 

Samen maken wij ons sterk tegen Corona !